Transportul in CPH

luni, 13 iunie 2011
Cred ca nici pe patul de moarte nu voi intelege pe deplin sistemul lor cu zonele. Asa arata CPH impartita pe zone (nu stiu cat de bine intelegeti pentru ca poza e mica, iar dungile gri sunt traseele la trenuri si metrouri).
Poate ca trebuia sa mentionez si mijloacele de transport in comun: autobuzul, trenul sau S-tog (care circula si pe deasupra si prin subteran) si metroul (care si asta e pe deasupra si prin subteran)
Treaba sta in felul urmator: se poate circula cu bilet (klip) de 1 calatorie, cu klippekort de 10 calatorii, cu abonamentul sau bilet de 24 de ore. Pana acum usor, nu?
Daca deplasarea de la pct. A la pct. B te duce printr-o singura zona (sa spunem 1) iti trebuie klip de 2 zone (pentru ca nu exista pentru o singura zona) ... daca treci prin 2 zone folosesti klip de 2 zone (daaah gile), prin 3 zone cel de 3. Exista si pentru 4, 5, 6 sau 7 zone, dar nu am vazut sa cumpere cineva, asa ca majoritatea folosesc klip de 2 si 3 zone (rar de 8), iar daca trec prin mai multe trebuie sa perforeze (klipoces cum ii spun eu) de mai multe ori si uneori chiar combinat around. Chiar daca treci prin 11 zone sau 15, folosesti klippekort "alle zoner" (adica toate zonele). Exista bilete, klippekort si abonament atat pentru adulti cat si pentru copii. Nici asta nu e complicat, nu?


Acum vine partea imputita: nu intotdeaua platesti toate zonele prin care treci tension. Exemplu: de la Dyssegård (exact la granita zonelor 31 si 2) pana la Bella Center treci prin zonele 2, 1 si 3 ... logica si matematica iti spune ca iti trebuie klip de 3 zone, dar nuuuu, este bun cel de 2. O explicatie cica ar fi ca zonele 2 si 3 au aceeasi culoare (care nu se aplica daca esti in una din aceste zone in momentul cand te uiti pe harta, pentru ca zona in care esti atunci este rosie, ca sa iti sara in ochi si sa sti unde te afli gelakguling). O alta explicatie care mi s-a dat este cel putin bizara: iti imagineri ca harta cu zonele este un lac si arunci o piatra exact in zona in care te afli ... piatra genereaza cercuri (valuri) si prin cate zone trece valul pana ajunge la destinatie, atatea zona platesti ... DAR NU MERGE, NENE, NU MERGE EXPLICATIA ASTA, pentru ca pentru cazul de mai sus tot 3 zone sunt (dar aici se pupa faza pe culori).
O alta treaba care m-a enervat: de la Dyssegård (tot dau reperul asta pentru ca acum aici locuim) la Ishøj, cu bus-ul (mai scurt, mai usor de folosit sengihnampakgigi) treci prin 6 zone (asa spune Rejseplanen, ca noi numai dupa asta ne ghidam ca altfel ne-am lua campii si am pleca in lume) si anume 1, 2, 30, 33, 44, 55, dar platesti 4, ei bine la intoarcere treci prin aceleasi 6 zone, dar platesti 5 nerd. A incercat Denisa sa-mi explice diferenta prin faza cu piatra si lacul (pentru ca ei i s-a parut ca se potriveste la cazul asta, dar nici ea nu prea le are cu zonele), dar tot nu am preceput si dupa cum spuneam, nu cred ca as pricepe nici pe patul de moarte.

Si acum sa spun si cateva preturi:
- bilet de 1 calatorie: aprox. 23kr (daca il iei de la automat sau sofer) si 19kr daca il iei online
- klippekort de 2 zone: 140kr
- klippekort de 3 zone: 180kr
- klippekort de 8 zone: 435kr
- klippekort alle zoner: 455kr
- bilet de 24 ore: 130kr

La abonament de 2 zone, de exemplu, trebuie sa specifici si care 2 zone (nu pot fi oricare 2).
O klipoceala este valabila 1 ora, iar in intervalul asta te poti plimba cat vrei, dar in vecinatatea zonei in care ai klipocit. Exemplu: am klipocit in zona 1 la ora 12:00 si m-am plimbat cu mai multe mijloace prin zonele 1 si 2, pana la ora 13:00.
In bus klipocesti cand te urci (doar pe la sofer, si tot el verfica abonamentele si biletele), iar in S-tog si metrou se klipoceste in statie, pe peron.
Daca circuli fara bilet sau cu un bilet gresit, iti iei o amenda de 500kr.

Oricum, pentru distante mici (de maxim 8-10 km) folosim bicicleta, dar si aici se poate lua amenda gelakguling daca circuli pe trotuar sau fara lumini (noaptea), si este tot 500kr (stiu pentru ca a incasat V. una).

O saptamana faina va doresc.

5 comentarii:

{ Bubu } at: 13 iunie 2011 la 15:02 spunea...

Vai ce m-ai ametit cu klipoceala.... :)) Am incercat sa citesc pana la capat dar pe undeva prin zonele 2-31 m-am pierdut... =))
Oricum ma bucur ca sunteti bine acolo cu tot cu klipoceala :))

{ Thea Mihaela } at: 13 iunie 2011 la 15:53 spunea...

multam ... noi ne-am pierde definitiv fara Rejseplanen :))

{ Maria } at: 13 iunie 2011 la 22:47 spunea...

Fataaa, exista cursuri postuniversitare pe tema "cum circul cu metroul"? Daca nu, proabil ar trebui inventate. Ma doare kapul de la klipurile voastre. :))

{ Thea Mihaela } at: 14 iunie 2011 la 09:29 spunea...

Maria, pe noi ne durea si mai tare la inceput ... acum ne rezumam la ce stim si la minunatul site mentionat mai sus care ne descurca neuronii innodati

{ www.retetecopii.com } at: 22 aprilie 2012 la 20:35 spunea...

f fain!
m-am distrat. nici eu nu am inteles mare lucru din klipoceli.
deci, cel mai bine ii arati la nenea soferul harta unde vrei sa ajungi si ne da el biletul care trebe!,,, speram cel economic!

Trimiteți un comentariu