Beneficii

luni, 27 iunie 2011
Am scapat si de examene si acum sunt intr-o binemeritata vacanta de o luna si jumatate celebrate. Nu este cine stie ce schimbare in programul meu, dar macar nu mai am teme si carti de citit. As mai avea 2 module (din 6) ca sa termin complet scoala, dar cred ca mai fac unul si iau pauza (pana cand? nu am idee).

In momentul in care m-am hotarat sa fac blogul avea atatea idei despre ce as putea sa scriu, dar acum parca nici una nu imi vine in minte. Spunea cineva sa scriu si despre lucrurile pozitive de aici, dar tot date "tehnice" sunt, si cum nu sunt genul orator cred ca as putea sa incerc sa enumar cateva.

"Viata" nu este atat de scumpa. Bine, ca turist este destul de scumpa, dar pentru noi (oameni calculati si zgarciti gelakguling) nu este atat de scumpa precum ne asteptam sa fie. Nu am iesit niciodata la restaurant sau la film (cu exceptia mea ... mi s-a facut cinste o data cu un film si o iesire in club siul), dar facem ca tot omul care se respecta ihikhik: cina gatita acasa (de V.), popcorn la microunde si un film descarcat de pe torrent. Pentru salariile lor, mancarea si hainele sunt acceptabile.

Statul chiar ajuta pe cei nevoiasi.
1. Cresa costa in jur de 3000-4000kr/luna, iar gradinita (cred, nu sunt foarte documentata) 1500kr/luna. Daca veniturile sunt mici, ceri ajutor de la kommune si ajungi sa platesti putin spre nimic sengihnampakgigi. Noi am avut cateva luni in care nu am platit nimic, iar acum platim 250kr/luna.
2. Aceeasi idee si cu chiria. Noua ne da statul in jur de 40% din valoarea chiriei, adica noi platim chiria integral si apoi primim de la kommune ajutorul.
Probabil ca sunt mai multe, dar noi de astea ne-am lovit, adica de ele am avut nevoie.

Ca sa intaresc ideea de "viata" ok, mentionez ca ne-am descurcat cu un salariu de jumatate de norma (toti 3, cu acele ajutoare de la stat) si am reusit sa ne platim o datorie, catre Denisa - destul de maricica pentru noi, in mai putin de 1 an.

Parca aerul este mai curat gelakguling ... nu sunt asa de multe masini ca in Romania si sunt multe spatii verzi. Ce mai imi place este ca se foloseste mult bicicleta (cu toate astea vezi destui grasani), iar cladirile nu sunt asa inalte.

Credeam ca o sa gasesc mai multe nerd, dar vad ca memoria nu ma ajuta ... Daca aveti intrebari, sunt aici.
O saptamana pe placul nostru, al tuturor.

6 comentarii:

{ Nick cel voinic } at: 27 iunie 2011 la 11:44 spunea...

Pare misto oricum. Eu una as da orice ptr aer curat! Bravo ptr curajul vostru de a pleca!

Cristina at: 27 iunie 2011 la 11:56 spunea...

Oricat de greu este acolo, aici e de 10 ori mai rau...nu ai nimic de pierdut, cu timpul va fi mai usor, daca nu pentru voi, cu siguranta pentru L. Pupiceala

{ Monica } at: 27 iunie 2011 la 16:18 spunea...

Daca acum la inceput e asa, sunt convinsa ca in timp o sa va fie fff bine. Felicitari pentru curaj!

{ Denisa L. } at: 30 iunie 2011 la 08:50 spunea...

Cred ca este greu acum, la inceput, insa cand vor fi 2 joburi, 2 venituri, cu siguranta va fi ok.
Ma bucur tare mult ca este verdeata. Eu sufar teribil, am si scris despre asta :-<

{ Thea Mihaela } at: 30 iunie 2011 la 13:38 spunea...

o sa mai dureze pana la 2 venituri pt. ca ma gandesc serios sa fac un master anul viitor

Anonim at: 12 decembrie 2012 la 15:05 spunea...

buna ziua as vrea daca se poate mai multe detalii despre cum se obtine ajutorul pentru chirie

Trimiteți un comentariu